Jaarplan
In het jaarplan beschrijven wij de doelen en bijbehorende activiteiten waar wij het huidige schooljaar op inzetten. Dit jaarplan maakt onderdeel uit van het vierjarige schoolplan.
Hieronder vindt u een samenvatting van aspecten die in schooljaar 2024-2025 onze aandacht vragen:
•Het onderwijs is afgestemd op de voortgang van de ontwikkeling van de leerlingen, zodat zij een ononderbroken proces kunnen doorlopen. Wanneer leerlingen niet genoeg lijken te profiteren van het onderwijs, zoeken wij gericht naar verklaringen. Lessen worden afgestemd op de leerbehoeften van de leerlingen.
•Het schoolplan 25-29 is vastgesteld.
•Het beleidsplan Burgerschap 25-29, passend bij onze leerling populatie, is vastgesteld.
•Het beleidsplan Taal 25-29, passend bij onze leerling populatie, is vastgesteld; het beleidsplan Meertaligheid en het beleidsplan Lezen zijn hierin opgenomen.
•De school beschikt in de leerjaren 4 t/m 8 over een actuele methode voor taal en spelling, passend bij onze werkwijze en onze populatie.
•De overweging maken om over te stappen naar een nieuwe methode voor voorbereidend schrijven in de groepen 1-2.
•De methode Faqta Lezen is geïmplementeerd.
•Leerlingen krijgen bij de basisvakken adaptief onderwijs in kleinere niveaugroepen. We streven ernaar dat minimaal 80% van de basisvakken groepsdoorbroken gegeven worden. We ontwikkelen een werkwijze binnen ons vernieuwingsonderwijs met minder en flexibelere personele bezetting. De werkwijzen van de verschillende leerjaren worden beter op elkaar afgestemd, waardoor er doorgaande leerlijnen ontstaan.
•De leerlingen stellen hun persoonlijke leerdoelen vast tijdens kindgesprekken. In het rapportfolio zijn deze doelen zichtbaar, in dit portfolio zien we het eigenaarschap van de kinderen terug.
•De resultaten op het gebied van rekenen zijn verbeterd; de methodes SemSom en WIG 5 zijn volledig geïmplementeerd.
•De afspraken in de WAS-voorschriften (gedragsprotocol) zijn aangescherpt en worden nageleefd binnen de school.
•Verdere oriëntatie op een nieuw leerlingvolgsysteem voor groep 1-2.
•De nieuwbouw krijgt concreter vorm. In het visietraject met KinderRijk wordt de basis van de samenwerking binnen het kindcentrum gelegd.